طلسم افتتاح مخزن ذخیره سازی گاز سراجه قم باز هم شكسته نشد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، پیش از این 'مسعود سامی وند' رعایت مسایل ایمنی را از علل تاخیر در افتتاح رسمی این پروژه عنوان كرده و افزوده بود كه ایمنی در اجرای طرح ها، از مهم ترین عوامل است و اگر در افتتاح رسمی سراجه قم تاخیری ایجاد شده، صرفا به این دلیل بوده است.

وی وعده داده بود كه عملیات تزریق در این پروژه به زودی به صورت كامل انجام و تا پایان خرداد ماه سال جاری، این مخزن با حضور مقامات رسمی كشور افتتاح می شود كه تا امروز ( سی و یكم خردادماه) این امر محقق نشده است.

پیش از این قرار بود مخزن ذخیره سازی گاز سراجه قم به عنوان نخستین مخزن ذخیره سازی گاز ایران و خاورمیانه در نیمه نخست سال 1389 راه اندازی شود، اما با این توضیح كه ذخیره سازی گاز باید در ماه های گرم سال صورت گیرد، این روند به تاخیر افتاد.

طرح تبدیل میدان گازی سراجه قم به مخزن ذخیره سازی با هدف كنترل نوسان تولید و جبران كمبود گاز در ماه های سرد سال انجام شده است. با اجرای این طرح، گاز تولیدی از میدان های جنوب كشور در ماه های گرم سال به مخزن سراجه قم تزریق و ذخیره می شود و در روزهای سرد سال، همزمان با افت فشار گاز برای تامین مصارف به ویژه در شهر تهران، به خطوط سراسری وارد می شود.

تاخیر در بهره برداری رسمی از مخزن سراجه قم اگر چه می تواند به دلیل برنامه های كاهش ریسك این مخزن صورت گیرد، اما بهتر است به جای وعده افتتاح هر ساله توسط مسئولان، دلایل این تاخیر به طور كامل تشریح شود.

اقتصام**9189**1561





:: برچسب‌ها: سگ , کانادا , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: